Punctul de Fierbere

Blogul jurnalistului Silviu Sergiu

Breaking News

EXCLUSIV Sondaj IMAS dedicat Unirii Republicii Moldova cu România. 50% dintre basarabeni ar vota favorabil. Care este motivul principal | VIDEO

În varianta în care Uniunea Europeană nu va accepta noi membri, 33% dintre cetățenii Republicii Moldova consideră că cea mai bună soluție este ca țara lor să adere la UE prin unirea cu România, 61% preferă ca Republica Moldova să rămână stat independent, fără a deveni membră UE, iar 7% nu știu sau nu răspund.

Asta relevă sondajul „Percepții privind viitorul Moldovei: între status quo, riscuri geopolitice, politici europene și unire”, efectuat de IMAS în Republica Moldova în luna aprilie 2021 și obținut în exclusivitate de „Punctul de fierbere”.

EDIȚIA EMISIUNII „PUNCTUL DE FIERBERE” A FOST DEDICATĂ ACESTUI SUBIECT. INVITAT A FOST ANDREI STOICIU, CONSULTANT EUROPEAN ȘI EXPERT ÎN R. MOLDOVA.

Sursa: IMAS Moldova

În cazul în care ar avea siguranța că salariile și pensiile din R. Moldova vor deveni similare cu cele din România, 50% ar vota pentru Unire, 43% s-ar împotrivi, iar 7% nu știu sau nu răspund.

Sursa: IMAS Moldova

În cazul în care R. Moldova se va uni cu România, 17% cred că cetățenii vor avea „foarte multe avantaje”, 32% au indicat „unele avantaje”, 11%- „unele dezavantaje”, 27% – „foarte multe dezavantaje”, iar 13% nu știu sau nu răspund.

Sursa: IMAS Moldova
Sursa: IMAS Moldova

La întrebarea „Care credeți că ar fi principalele avantaje ale unirii Republicii Moldova cu România?, pe primul loc se situează „salarii și pensii mai mari”, apoi „dreptul de a munci în țările UE”, „servicii medicale de calitate”, „acces la un sistem educațional mai bun”, „justiție imparțială și corectă” etc. Cei mai mulți respondenți au spus „niciunul”, iar o proporție importantă nu știu sau nu răspund.

Sursa: IMAS Moldova

Sondajul este național de tip omnibus, pe un eșantion de 1.103 respondenți cu vârsta de peste 18 ani inclusiv, reprezentativ pentru populaţia adultă a Republicii Moldova, exclusiv Transnistria, cu o marjă de eroare ± 3.0 %. Perioada de culegere a datelor a fost 12-27 aprilie 2021, iar beneficiarul este „Idee Communication”.

LEAVE A RESPONSE

Your email address will not be published. Required fields are marked *